Gimnazjum w Stróżach

Wycieczki

Cofamy się w przeszłość – wakacyjna „III Wyprawa Młodych Odkrywców”

Rok szkolny rozpoczął się już na dobre. Te wszystkie kartkówki, sprawdziany i pytania, czają się na nas prawie za każdym rogiem. Nie chcąc oddawać się tak „przyjemnym” rzeczom, postanowiłyśmy pobujać trochę w obłokach i wrócić myślami - chociażby na chwilę - do minionych wakacji. A te zaczęły się niesamowicie, ponieważ już na początku lipca mogłyśmy uczestniczyć w tygodniowej "III Wyprawie Młodych Odkrywców”. Była to wycieczka zorganizowana przez „Fundację Radość i Pasja”, która działa przy Politechnice Warszawskiej. Uczestniczyło w niej 20 uczniów z Gminy Grybów, dla których ta wyprawa miała być nagrodą za osiągnięcia w roku szkolnym 2014/15. Jako cel została obrana nasza stolica - Warszawa. Z naszej szkoły pojechałyśmy we trójkę w następującym składzie: Natalia Dziedzina, Lidia Górska i Dominika Znamirowska. Podróż rozpoczęłyśmy 29 czerwca wyjazdem z Grybowa (na szczęście, o przyzwoitej godzinie, mimo że czekała nas długa podróż). Po dojechaniu na miejsce, rozpakowałyśmy nasze bagaże w Domu Studenckim Politechniki Warszawskiej i - słowo honoru- mogłyśmy się poczuć, jak prawdziwi studenci. Ale jak na razie, akademik i kolacja, na którą poszłyśmy, to przedsmak tego, co miało się dziać w kolejnych dniach. Każdą godzinę, a nawet minutę wykorzystywałyśmy w 100%, bo Warszawa to niesamowite miejsca i zabytki. Na naszym turystycznym szlaku nie mogło zabraknąć Muzeum Narodowego, Pałacu Kultury i Nauki czy Łazienek Królewskich. Obowiązkowym punktem naszej wyprawy stał się Stadion Narodowy (nie, nie basen, gdyż było bardzo ciepło), gdzie mogłyśmy się poczuć jak piłkarze, wychodzący na mecz. Chociaż nasza wycieczka obejmowała czas wakacji, nie obyłoby się bez podstawowych praw fizyki, działań matematycznych, tajemnic naszego ciała, z domieszką historii na dodatek. Takich "atrakcji" dostarczono nam w Centrum Nauki Kopernik, którego nie chciałyśmy opuścić. Obowiązkowo musiałyśmy zwiedzić Gmach Główny PW, Bibliotekę UW i Muzeum Pałacu Króla Jana III. Oczywiście nie odbyło się bez innych przyjemności. “Warsztaty czekoladowe – Wedel” czy „Kuchnie Świata” okazały się być prawdziwą ucztą. Uczestniczyłyśmy również w warsztatach teatralnych, grałyśmy w „Grę Miejską” na Starym Mieście, przeszłyśmy się Traktem Królewskim, dzięki czemu udało nam się poznać Warszawę z każdej strony. Pamiętamy także wieczorne wędrówki na Pola Mokotowskie czy pokaz fontann. Jednym słowem niezapomniane chwile. Na zakończenie wycieczki, wszystkie zgodnie stwierdziłyśmy, że to nie była ostatnia nasza podróż do stolicy i na pewno odwiedzimy ją ponownie. Niektórzy wybiegając w przyszłość zadeklarowali, że będą studiować w Warszawie. Kto wie, może te marzenia się spełnią.
Więcej zdjęć

Uczestniczki III Wyprawy Młodych Odkrywców